Wat kun je verwachten van een paasmailing?

Wat kun je verwachten van een paasmailing?

Pasen kan een mooi moment zijn om in contact te komen met je klanten. Dit kan op verschillende manieren. Met een e-mailing, misschien een ‘belactie’ waarbij je een groot klantenbestand gaat bellen. Je kunt ook kiezen voor een mooie paasmailing, waar een sterke campagne aan is gekoppeld. Met Pasen mogen wij voor onze relaties vaker mailings verzenden, ook zelf maken wij gebruik van een postmailing in de aanloop naar Pasen. Onze ervaringen zijn goed.

Voordelen van een paasmailing

Een paasmailing heeft meerdere voordelen die je kunt uit nutten.
  1. Post wordt veel geopend.
  2. Sterk in combinatie met een campagne
  3. Een mooie manier om waardering te tonen
  4. Een goed moment om je data te schonen
  5. Biedt de mogelijkheid tot een contactmoment
We lichten deze voordelen graag toe.

1. Postmailings worden veel geopend

Daar waar men vroeger een berg post kreeg en bijna geen e-mail is dat vandaag de dag anders. Sterker nog, de meeste kunnen zich hier niets bij voorstellen. Postbodes die van deur tot deur gaan met een stapel post behoren tot het verleden. E-mail inboxen zitten overvol. Wanneer iemand een leuk paasgeschenk op de deurmat vindt dat per post verzonden is, wordt dit zeker weten geopend.

2. Sterk in combinatie met campagne

Aan een postmailing kun je perfect een actie koppelen. Verstuur een presentje voorzien van een call-to-action. Denk aan een kortingscode die een bepaalde tijd geldig is, een wincode waarmee men op jouw website een cadeau kan innen, een oproep tot een leuke social post bij jouw bedrijf of organisatie. Genoeg te bedenken!

3. Waardering tonen met een paasmailing

Beeld je in dat je met Pasen van één van je leveranciers op de deurmat een mooi gestyled pakketje vindt. Een strak ontwerp en als je het opent zit er, bijvoorbeeld, een mix van paaschocolade met gevuld met heerlijke praliné. Een persoonlijk bedankje, een tip of een leuke actie toegevoegd. Op zo’n moment sta je niet alleen stil bij je eerdere aankopen bij de leverancier, je krijgt ook een positieve associatie met deze partij. In de toekomst wanneer je een product nodig hebt is de kans groot dat je ten minste zijn prijzen zal checken.

4. Een goed moment om je data te schonen

Wanneer je met Pasen een mailing gaat versturen zal je een goed klantbestand nodig hebben. Contactpersonen en adressen, ze moeten gecontroleerd, en verrijkt worden. Afhankelijk van hoe groot het klantbestand is dat je gaat mailen kan dit een behoorlijke klus zijn. Maar wel een hele waardevolle. Iedere marketing- en sales professional kent de waarde van juiste en geoptimaliseerde klantdata.

5. Mogelijkheid tot een contactmoment

Wanneer je iemand een cadeautje per post stuurt kun je eenvoudig een contactmoment aan deze actie koppelen. Wanneer je de klanten nabelt kun je alleen al openen met de vraag of ze het geschenk ontvangen hebben en wat ze ervan vonden. Daarna kun je kijken of het je het gesprek nog verder kan uitbouwen. Zorg dat je goed voorbereid belt.

Zelf een paasmailing versturen

Hebben we je interesse gewekt met dit artikel over de voordelen van een paasmailing? We bespreken graag eens met jouw de mogelijkheden. We zijn niet ingegaan op de geschikte producten, maar die zijn erg uiteenlopend. Je kunt inspiratie opdoen op onze pagina met producten voor paasmailings. Maar neem gerust ook contact op. We geven je graag vrijblijvend een aantal goede ideeën. Weet dat wij de gehele paasmailing van idee en ontwerp tot betrouwbare levering bij de klant op de deurmat op ons kunnen nemen.